Warszawa Zachodnia – postępy prac

W ciągu ostatnich miesięcy wiele się działo. Znajomy krajobraz Zachodniej dynamicznie się zmienia i nabiera nowej formy. Zniknęły perony 6 oraz 7, a także połowa peronu 8. W związku z tym część pociągów pośpiesznych jeździ przez Warszawę Gdańską, z pominięciem średnicy. Niektóre pociągi osobowe oraz regionalne zostały skierowane na Warszawę Główną, gdzie kończą i zaczynają swój bieg. Wyburzono część przejścia podziemnego, a w pozostałej części zlikwidowano wszystkie punkty handlowe. Obecnie podróżni korzystają z przejścia zorganizowanego na końcu peronu 5, które prowadzi m.in. do peronu 8 i pętli autobusowej, która kiedyś znajdowała się przy wyjściu z budynku dworca na ulicy Tunelowej. Zejście z peronu zabezpieczają rogatki. W pobliżu nastawni zaczyna górować nowy budynek, a w miejscu starych peronów pojawiają się nowoczesne wiaty przyszłych peronów. Aktualności w sprawie trwających prac można znaleźć na stronie generalnego wykonawcy – firmy Budimex, a na stronie pracowni DWAA Architekci znajdziemy wizualizację wyremontowanej stacji.

Translate »