Ełk Wąskotorowy
Stacja początkowa Ełckiej Kolei Wąskotorowej, a także muzeum pod zarządem Muzeum Historycznego w Ełku. Budynek dworca, podobnie do pozostałej infrastruktury kolejki, został oddany do użytku w 1913 roku. Oprócz budynku dworca, kolejka posiadała m.in. warsztat mechaniczny, magazyn budowlany, rampę przeładunkową, mieszkania służbowe oraz parowozownię i kuźnię. Obsługiwano tutaj regularny ruch pasażerski do 2001 roku. Od 2018 roku jest zajmowany przez Muzeum Historyczne w Ełku. W środku znajdują się różne wystawy, m.in. związane z kolejką, a także sklepik z pamiątkami. Na zewnątrz można zwiedzić różne pojazdy kolejowe. Można również przejechać się wąskotorówką do Sypitek.
Ol49-11
Wyprodukowany w 1952 roku w Chrzanowie. Od 2007 roku jest nieczynnym eksponatem w skansenie w Ełku.
Las 1136
Wyprodukowany w 1956 roku w fabryce lokomotyw w Chrzanowie. Jego numer fabryczny to 2990. W Ełku znajduje się od 1994 roku.
Poniemiecki wagon pocztowy
Pochodzi z przełomu lat 20/30 XX wieku. Jest w środku wyłożony drewnianymi panelami, ma zabytkową kozę i armaturę sanitarną. Przeszedł generalny remont na przełomie 2017 i 18 roku.
Pług odśnieżny wąskotorowy
Zbudowany w 1952 roku przez pracowników Ełckiej Kolei Wąskotorowej z pruskiego krytego wagonu. Pług dostał oznaczenie 0000 – 922 – 3007 – 7. Jest jednostronny, ma uchylne lemiesze boczne i po dwa okna w ścianach. Dodatkowo jest wyposażony w podnośnik, który awaryjnie mógłby go wstawić z powrotem na tor po wykolejeniu.
MBd1 nr 137
2-osiowy wagon motorowy typu Mw63. Były produkowane w latach 1963-1970 w Warsztatach w Lisewie należących do Gdańskiej Kolei Dojazdowej. W wagonach tego typu korzystano m.in. z silników wysokoprężnych z samochodów Star.
Lxd2-247 oraz tender normalnotorowy 12C1 jako zbiornik przeciwpożarowy
Lokomotywa wyprodukowana w 1983 roku w fabryce FAUR. Posiada silnik Maybach MB 836 Bb. Służyła w Mławie, a od 1990 roku w Ełku. W 1992 roku brała udział w zdarzeniu z ciągnikiem rolniczym.
Tendry 12C1 produkowane były dla kolei pruskich w latach 1898-1918. Obsługiwały parowozy serii Tp1 i Tp2. Egzemplarz zachowany w muzeum od 1990 roku służył jako zbiornik przeciwpożarowy Zawodowej Straży Pożarnej w Ełku.
Lyd1-208 i drezyna WMd-015
Lokomotywa wyprodukowana w 1966 roku w FABLOKu

Ty2-1285
Parowóz normalnotorowy z 1943 roku. Wyprodukowany przez Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG), dawniej L. Schwartzkopff, Berlin. Jest jedną z dwóch lokomotyw tej serii wyposażonych w stoker, czyli urządzenie do mechanicznego podawania węgla do paleniska.
Dźwig węglowy
wyprodukowany przez Maschinenbau Aktiengesellschaft Beck und Henkel z Kassel o udźwigu 1000kg z 1913 roku. Służył do nawęglania parowozów.
